What is Case Management?

York Support Services Network (YSSN) is a non‐profit, community‐based agency that provides case management services to children and adults who have developmental disabilities living in York Region.

Case management workers help individuals and their families to plan for the services needed to support the individual with a disability as well as connect them with services available in the community. The individual or family may wish to be connected to services such as:

  • Respite/camps
  • Special education services
  • Government funding resources
  • Health services
  • Adult services

Qu’est-ce que la gestion de cas?

Le Réseau de soutien des services (YSSN) est une agence communautaire a bût non lucratif qui fournit des services de gestion de cas aux enfants et aux adultes ayant une déficience intellectuelle vivant dans la région de York.

Les intervenants en gestion de cas aident les personnes et leurs familles à planifier les services nécessaires pour soutenir la personne avec un handicap ainsi que les relier aux services disponibles dans la communauté. L’individu ou la famille peut souhaiter être connecté à des services tels que:

  • Répit / camps
  • Services d’éducation spécialisés
  • Ressources de financement du gouvernement
  • Services de santé
  • Services pour adultes

Resource Days

YSSN sets aside dates for families who are on the waitlist and provides them with an opportunity to meet with a case manager face-to-face to answer questions, provide information, help with forms, etc. If you would like to meet with someone face-to-face, please call 1 866 257 9776 x 2574 for an appointment.  Dates for resource days are available in the YSSN Bulletin on our website at www.yssn.ca.

Journées de ressources

YSSN réserve des dates aux familles inscrites sur la liste d’attente et leur donne l’occasion de rencontrer un gestionnaire de cas en personne pour répondre aux questions, fournir des renseignements, aider avec des formulaires, etc. Si vous souhaitez rencontrer quelqu’un en personne, veuillez composer le 1 866 257 9776 au poste 2574 pour prendre rendez-vous.  Les dates des jours de ressources sont disponibles dans le bulletin du YSSN sur notre site Web à www.yssn.ca.

To speak to someone and find out more about Developmental Services for Children, please call York Support Services Network Access Line at;
905.898.3721 ou 1.888.695.0070
ext 2574

To speak to someone and find out more about Developmental Services for Adults, please call Developmental Services Ontario Central East Region at;
905.953.0796 ou 1.855.277.2121

Read more or go to https://www.yssn.ca/dso/ to learn more.

Pour parler à quelqu’un et en savoir plus sur les services aux personnes ayant une déficience intellectuelle, contacter le York Support Services en composant le;
905.898.3721 ou 1.888.695.0070  poste 2574

Pour parler à quelqu’un et en savoir plus sur les services aux personnes ayant une déficience intellectuelle, contacter le Services de la Région du Centre-Est de l’Ontario en composant le 905.953.0796 ou 1.855.277.2121

 Lire la suite ou aller à https://www.yssn.ca/dso/ pour en savoir plus.